Aluminijumske Felne – Popravka ili Otpad?

Kada su Aluminijumske Felne za Popravku?

Prilikom vožnje, svakoj osobi se desio trenutak kada ne primeti rupu, i “proleti” preko iste. To može da ima različite posledice za Vaše automobile i aluminijumske felne. Postoji mogućnost da ste prošli bez ikakvih negativnih posledica. Takođe, druge opcije mogu biti da ste iskrivili Vašu felnu, i postoji ona najgora, a to je da je sama felna pukla. Zaključak je jasan. Popravka aluminijumske felne, ili pak otpad i kupovina novih.

Mercedes Aluminijumska Felna - Boss Auto 021 Blog

Sama cena za popravku može biti različita. U tim situacijama svima nam kroz glavu prolaze različite cene i koliko će ta popravka da nas košta. Naravno, ako je oštećenje felne ozbiljnije i postoji ozbiljna bojaznost da joj “spasa” nema, koliko će nas nove četiri felne koštati?

Potrebno je što pre reagovati na ovakva oštećenja. Nemojte, i ako ste primetili da se neki vid oštećenja pojavio, nastavljati sa vožnjom. Rešite taj problem odmah, kako ne bi prerastao u još veći. Sprečite pojavu još veće (skuplje) štete.

Indikatori Oštećenja Aluminijumske Felne

Postoji par indikatora oštećenja gume i filne. Nekada se ti idikatori i poklapaju, pa možda nećete moći da razaznate da li je u pitanju oštećenje gume ili same felne. Kako god, naš savet Vam je da posetite vulkanizera čim primetite neki od sledećih simptoma:

  • volan se trese pri određenim brzinama
  • guma ispušta vazduh, češće je duvate (na svakih 7-10 dana)
  • guma se haba i troši neverovatnom brzinom

Neke vidove problema na felni možemo golim okom da primetimo. To su one nepravilnosti i oštećenja na felni, koji se nalaze sa prednje strane. Ako primetite nešto, odmah rešite taj problem, kako ne bi doveo do drugih oštećenja na Vašem vozilu. Malo veće nelagode možete imati ako postoji oštećenje aluminijumske felne, ali ga vi ne vidite. To znači da je problem sa zadnje strane ili unutrašnje strane felne.

Moguća su blaga naprsnuća. Kroz ta naprsnuća, vazduh lagano izlazi. Gubitak pritiska može da ide toliko polako, da vozači često ne primete da imaju problem sa felnom.

Suština ovog vida problema se ogleda u tome što blaga naprsnuća mogu vremenom da se šire. Pogotovo ako prelazite veliku kilometražu dnevno ili vozite pri većim brzinama. Isto tako, normalno, veliku ulogu ima i put po kojem vozite. Postoji i najgora opcija, a to je da prilikom vožnje i ponovnog upadanja u rupu ili prelaska preko ležećeg policajca sama aluminijumska felna može da pukne skroz.

Šta je za popravku, a šta ne?

Aluminijumska Felna - Boss Auto 021 Blog

Da ne ispadne da pišemo samo negativne stvari. U 99% sljučajeva prilikom problema sa aluminijumskim felnama, popravka je i te kako moguća. Skoro pa svako oštećenje na felni je podložno popravci. Što bi rekli majstori, sve to može da se sredi.

Pitanje je uvek isto. Koliko to košta i da li je vlasnik felne spreman da plati cenu koju majstor traži. Naravno, nije lak poduhvat ni pronaći adekvatnog majstora koji je spreman da se lati posla oko Vaše felne i da se sve to upakuje u paket koji zadovoljava i Vas i majstora.

U suštini, pravilo je, da nema pravila. Sledeće pitanje je koliko će ta felna biti bezbedna posle popravke?

Majstori će Vam na to reći, da nema nikakvih problema, sve se to da rešiti, namestiće se, zavariće se pukotine, sve će biti krajnje profesionalno odrađeno i da nemate razloga za brigu. Pre svega dobro se raspitajte kod kojeg majstora idete. Ako je majstor stručan i posao se odradi po svim principima i kvalitetno, felna će biti bezbedna.

Popravaljanje Aluminijumskih Felna

U suštini, način popravke zavisi od samog oštećenja felne. Ako je reč u blago iskrivljenoj felni, postavlja se aluminiujmska felna na posebnu mašinu, greje se plamenom, kako bi se omekšao materijal. To rezoltuje u sprečavanju pucanja felne prilikom ispravljanja. Potom, hidrauličnim uređajima i uz različite dodatke obavlja se ispravljanje.

Ako je kvar ozbiljniji, tj došlo je do pucanja felne, ide varenje. Ukoliko se “raspala” felna, tj čitav komad se otkinuo, sledi navarivanje materijala. Potom ide brušenje površina i dovodi se aluminijumska felna u originalno stanje. Prilikom otkidanja većeg dela, može da se “presadi” komad sa neke druge felne ili ponovno zavari originalni komad, ako je dostupan.

Rubovi aluminijumske felne su delovi koji su najosetljiviji. Šta mislimo pod time? Najviše oštećenja se dešava tu. U slučaju dubljih i većih oštećenja, navaruje se materijal. Potom se odstrani višak, i ako je potrebno, radi se doterivanje, tj estetske intervencije, uz obaveznu antikorozivnu zaštitu.

Ne postoji „univerzalan“ odgovor, pošto treba uporediti cenu popravke i cenu nove ili polovne felne. Popravka je uglavnom osetno jeftiniji izbor kod atraktivnih i velikih felni prečnika 20 ili 21 inča.

Više o ovoj temi možete da pročitate na sajtu b92, tj putem ovog linka.

Boss Auto ne bih postojao bez Vas i predstavljaće nam zadovoljstvo da čujemo i Vaše mišljenje. Možete da podelite sa nama ostavljajući komentar u delu ispod teksta, ili činjenjem istog na našoj objavi na Facebook strani ili Instagram profilu.

2 Komentara

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

sixteen − three =

Main Menu