Start – Stop Sistem | Da Li Je Koristan i Koliko?

Start – Stop Sistem

Sama ideja o automatskom gašenju motora automobila prilikom bespotrebnog rada u „leru“ postoji koliko i moderan automobil. Prvo tehnologija nije mogla tu ideju da sprovede u delo, a sad kad je tehnologija napredovala, taj sistem se primenjuje sve više. Prevashodno u Evropi, Start-Stop sistem poprima sve više maha. Prevashodno vodjeni istraživanjima o emisiji štetnih gasova iz motora, ovaj sistem je sve učestaliji. Sama istraživanja kažu da 25% vremena automobili provedu zaustavljeni, tj u „leru“, i samim tim kako je najbolje sprečiti emisiju štetnih gasova iz zaustavljenog motora automobila, nego ga potpuno ugasiti. Pokušaji da se ova tehnologija primeni u odredjenim modelima automobila datira još od Toyote i godine 1974. Njen primer su u narednim godinama pratile kompanije kao što su Italijanski Fiat i Nemački Volkswagen, ali kao i sve tehnologije u to vreme, i ovaj je imala svoje probleme. Tek od 2000-ih pa na ovamo se ta tehnologija ponovo vraća i počinje sve češće da se primenjuje. A od 2008-e godine, sve veće kompanije prihvataju ovaj sistem i primenjuju ga u skoro svima svojim modelima automobila.

Start – Stop Sistem | Efekti na Automobil

Kao i svaka promena, i ovaj sistem Start-Stop ima odredjene efekte na Vaš automobil. Pre svega ovaj sistem vrši uštedu, i smanjenje potrošnje goriva od oko 5%, manje više koji procenat. Samim tim emisija štetnih gasova se smanjuje, što je pozitivna stvar. E sad, kao što većina Vas koja čita ovo verovatno zna, ogromne su i negativne posledice po Vaš automobil kada se on konstantno pali-gasi. Pre svega efekti na motor su ogromni, jer dve najstresnije radnje za njega su paljenje i gašenje istog. Takodje negativni efekat na akumulator je očigledan. Jedan od najvećih negativnih efekata jeste što dolazi do preteranog trošenja ležajeva radilice.

Proizvodjači su za svako od ovih i drugih problema, pronašli rešenje. Samim tim akumulatori su najčešće AGM tipa, i samim tim su tolerantniji na češće potrebe za većim količinama struje kao i životni vek im je produžen. Naravno i cena je veća. Alnaseri i Alternatori su ojačani, kako bi izdržali preko 300 hiljada pokretanja umesto 100 hiljada. A ležajevi radilice su presvučeni polimerima koji omogućuju takozvano suvo podmazivanje. Samim tim veća potrošnja delova nije se desila. Znači u suštini da su problemi rešeni donekle, a emisija štetnih gasova i potrošnja goriva smanjena. Proizvodjači su se pobrinuli da u suštini motori sa Start-Stop Sistemom traju isto kao i motori bez ovog sistema, uz možda malo skuplju cenu tog automobila.

Kao što smo Vas prošlog petka obavestili, prvo petka u novoj 2020. godini očekujte našu Boss Preporuka #2 kolumnu ukojoj ćemo se potruditi da Vam donesemo novih 5 proizvoda koja mi smatramo da svaka osoba koja voli i održava svoj automobil mora da poseduje. Do tada, uživajte u ovom tekstu o Start-Stop sistemima i njihoj ulozi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Main Menu