Emisioni Standardi | Euro-3 Motori i Njihova Zabrana

Šta je Evropski Emisioni Standard ?

Pre nego što dublje zadjemo u sve učestaliju temu, a to je da se do kraja 2020. godine, planira zabrana uvoza automobila sa euro-3 motorima. Zbog čega će doći do te zabrane, prvo da objasnimo šta je EES – Evropski Emisioni Standard. EES predstavlja seriju direktiva Evropske Unije kojom se odredjuje količina štetnih izduvnih gasova. To su oni gasovi koji mogu da proizvedu bilo koji od prevoznih sredstava. Za svaki vid prevoznog sredstva, bilo da su automobil, kamion, voz, traktor, ili nešto drugo postoji različiti standardi. Primenjuju se i ograničavaju emisiju štetnih gasova. Postoji više nivoa tih standarda i od kada se primenjuju, i obično su svima poznati kao euro-1 (1992. god), euro-2(1996. god), euro-3(2000. god), euro-4(2005. god), euro-5(2009. god), euro-6(2014. god) za standarde za lagana vozila (automobili).

Euro-3 Motori – Uticaj i Štetnost na Vazduh i Zdravlje

Automobili koji u sebi imaju euro-3 motor, čine oko 80% voznog parka Srbije. Preko 1.600.000 automobila u Srbiji imaju euro-3 motor, od ukupno nešto više od 2.000.000 automobila. Prema toj računici, jasno je da je jedan od glavnih zagadjivača vazduha, kao i životne sredine kod nas predstavljaju prevozna sredstva sa euro-3 motorom.

Kako poslednja svetska istraživanja govore, jedan od najvećih problema u zagadjivanju vazduha jeste upotreba zastarili motora. Primer za to su motori sa euro-3 standardom. Uz ostale izvore zagadjivanja vazduha, automobili, pogotovo oni sa dizel euro-3 motorom, po stručnom mišljenu lekara predstavljaju jednog od krivaca za nastanak raka pluća, bronhijalne astme i takodje utiču na hronične opstruktivne bolesti pluća. Najveći krivac za to jesu PM čestice, kojih ima u dizelašima. Oni se ne nalaze u benzincima, naravno uz ostale štetne čestice. Prema poslednjim zvaničnim informacijama iz Svetske Zdravstvene Organizacije, te čestice su krive za oko 6.000 smrtnih slučajeva godišnje u Srbiji.

Zabrana Uvoza – Stupanje na Snagu i Razlozi

Ministarstvo za zaštitu životne sredine, vodeći se informacijama iz Svetske zdravstvene organizacije, kako bi smanjili štetne efekte izduvnih gasova iz automobila. Pre svega euro-3 motora, koji čine više od 80% automobila u Srbiji. Uz posredstvo Evropske Unije, i prilagodjavanje njihovim uslovima, zbog pristupa istoj, odlučilo da zabrani uvoz istih. Mišljenje gradjana je podeljeno. I ako su zadovoljni što se sve više obraća pažnja na kvalitet vazduha. Pre svega jer je Beograd u par navrata proteklih nedelja bio proglašen za najzagadjeniji grad na svetu. Isto tako su nezadovoljni jer će se osetiti udar na džep, pre svega vlasnika auto placeva. Štetni uticaji izduvnih gasova su gorući problem. Njemu se sve više obraća pažnja i zbog toga smo želeli makar malo da Vam približimo ovaj problem. I ako ova zabrana najverovatnije neće stupiti na snage pre 2021. godine, mi iz Boss Auto, smo se odlučili na ovaj članak, ne bi li Vam na vreme predočili neke od informacija koje su dostupne, kako bi ste na vreme odlučili za sledeće korake.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Main Menu