Dizel Motori | Problemi u Zimskim Periodima?

Pogresne Procene i Zablude

Ove nedelje u Boss Auto Blog rubrici odlucili smo se da Vam, dok traju, ovi hladni zimski dani, predstavimo neke cinjenice o dizel motorima. Vecito pitanje medju ljubiteljima automobila jeste da li je bolji dizelas ili benzinac? Isto tako jedno od glavnih zabluda i predrasuda predstavlja ono da dizel motore u hladnim danima je teze pokrenuti.

Istina jeste da su dizel motori osetljiviji na smanjenje spoljasnje temperature. Ali mnogi korisnici dizel automobila ne razumeju zbog cega je to tako. Sam problem i ta osetljivost lezi u tome da se na niskim temperaturama u dizel gorivu pojavljuju kristali parafina, zamucenja i zgusavanja. Ona stvaraju zagusenja, smanjuju mogucnost sagorevanja i isparavanja, i samim tim blokiraju dotok goriva, sto dovodi do otezanog starta.

Ubacivanjem u Vas rezervoar gorivo visokog kvaliteta, sa poboljsanim niskotemperaturnim karakteristikama i aditivima sprecava pojavu ovog problema. Upotreba aditiviranog dizel goriva doprinosi optimalnom radu motora i na ekstremno niskim temperaturama, zatim omogucava efikasnije sagorevanje goriva, kao i bolju startnost, vecu snagu i stabilniji rad motora.

Karakteristike Dizel Motora Prilikom Niskih Temperatura

Kao sto smo gore rekli, najveca karakteristika i problem kod dizel goriva jeste pojava kristala parafina, njegovog zamucenja i zgusavanja. Taj proces dovodi do otezanog starta dizel motora prilikom temperaturnih minusa.

Na samom startu pojave kristala parafina jos ne postoje problemi sa koriscenjem goriva. Medjutim, veza izmedju temperature i povecanja kristala parafina je uzrocno-posledicna. Sa daljnjim padanjem temperature, povecava se velicina kristala parafina. To moze dovesti do zacepljenja filtera, i oni samim tim postaju nepropustni za gorivo. Naravno, svima je poznat rezultat ovog zacepljenja, a to je otezano ili nemoguce paljenje dizel motora. Temperatura kod koje dolazi do zacepljivanja filtera naziva se tacka filtrabilnosti.

Do problema dolazi ustvari, kada dodje do zacepljenja, tj kada tacka filtrabilnosti iznosi npr. -15°C i nalazi se u rezervoaru goriva automobila. Dok automobil stoji na spoljnoj temperaturi od -20°C. U takvim uslovima, postoji velika verovatnoca da automobil nece moci da pokrene svoj motor. Proizvodjaci ublazavaju ovaj problem ugradnjom grejanih filtera goriva na nove motore kako bi sprecili pojavu ovog problema u voznji.

Takodje jedan od nacina kako bi se izborili sa ovim problemom proizvodjaci goriva dodaju aditive u svoje dizel gorivo, koji pomeraju tacku filtrabilnosti na jos nize temperature. U zavisnosti od tacke filtrabilnosti, na Evropskom trazistu je definisano sest kategorija dizel goriva za normalne klimatske uslove. Takodje postoje i jos cetiri za Aplske uslove, tj arkticne klimatske uslove. Svaka drzava bira koju ce kategoriju primenjativati.

Nadamo se da Vam je ovaj Boss Auto Blog tekst makar malo pomogao  da saznate zbog cega postoje zablude o dizel motorima u zimskim periodima, i kako se one resavaju u moderno doba. Za vise informacija, potrazite nas na Bulevaru Patrijarhu Pavla 69 u Novom Sadu, ili pregledajte nas online kupovni sajt. Citajte nas sledeceg petka u nasoj redovnoj Blog Auto Preporuka kolumni naseg blog tima.

Boss Auto 021 – Auto Oprema i Auto Kozmetika. Sve za Vas automobil na jednom mestu

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Main Menu